2018. december 19., szerda

Az előkészületek rengetegében



Mint minden, ez a kaland is az előkészületekkel kezdődik.


Tény, hogy nem vagyok fázós alkat, de az észak az észak, a nagy mínuszok sem lesznek melegebbek, bármennyire is kérem őket, így már jó előre tervezgettem a nagy bevásárlást. 


A legmagasabb hőmérsékleti érték, melyet Finnországban mértek 37,2 °C, a  legalacsonyabb  –51,5 °C volt, Kittilä településen. Szeretnék mindenkit megnyugtatni, nem Észak-Finnországba készülök és nem igluban fogok lakni (bár páran már ezt is megkédezték tőlem), ❆ mégis kemény dióra találtam, mikor nekikezdtem a bevásárlásnak.


 Az itthoni boltok nincsenek annyira felkészülve ilyen mértékű hidegre, így azon kaptam magam, hogy bármikor, ha bevásárlóközpont közelébe kerültem, ráállt a szemem a szörmékre, bélelt bakancsokra. Kicsit úgy éreztem magam, mint egy XXI. századi vadász a kárcsonyi tömegben. 


Persze, nem csak a ruházatról szól minden. Repülőjegyemet már akkor megvettem, amikor itthon még csak kezdődött a nyári balatoni szezon, és mindenki szívét napfény járta át újra. Google keresőm már kívülről fújja, hogy Finnországba, Poriba megyek. Ha 500szor nem kerestem rá az egyetem honlapjára, akkor egyszer sem. Szerencsére nagyon segítőkészek a kinti koordinátorok, ha kérdésem volt mindig készségesen válszoltak. Néha ugyan befagyott a beszélgetés, de ezt betudtam annak, hogy mégiscsak egy északi országról van szó. 😅



Fontosnak tartom még körbejárni azt a témát, hogy a finneknél nincs vizsgaidőszak. Szerintem minden egyetemistának megdobban a szíve, mikor meghallja ezt a mondatot. 💓 Először számomra is roppant szimpatikus volt a tény, hogy a tárgyak nem mind a 14 héten keresztül tartanak, hanem van ami 1 hónapot ölel fel, van ami 4 hónapig is tarthat. Így nem egyszerre szakad rá szegény egyetemistára az összes létező tudomány. 


Nagyon megörültem ennek, kezdetben.... Aztán rájöttem, hogy ez számomra azt jelenti, hogy az itteni vizsgaidőszakom 1 teljes hónappal rövidebb lesz. Így esett, hogy erasmuszos társaimmal együtt 2 hétbe szorítottuk az összes vizsgánkat, illetve nagyjából mindenre 1 lehetőségünk maradt, legyen az anatómia, vagy egészségügyi jog. 📚😫 Sosem felejtem el, amikor napokra beköltöztünk a Tudásközpontba.

 Tanáraink szerencsére rugalmasak voltak ezen a téren, így decemberi vizsgaidőpontot mind tudtunk szerezni. 

Túl vagyok már a papírmunkán, összeállítottam nagyjából milyen tárgyakat szeretnék tanulni az egyetemen, már csak 2 vizsgám maradt, lassan utalják is az ösztöndíjat. 🤑💰 



Szóval már csak egy karácsony és kezdődik a várva várt kaland! 


Tartsatok velem Ti is! 😊😇







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Nincsenek rá szavak, de azért mégis leírom

Mikor elindultunk még a karácsonyi mézeskalácsoktól teli hassal Finnországba, azt gondoltuk, ez lesz a legnehezebb rész, nekivágni az útnak....