2019. március 22., péntek

A legboldogabb ország

Pár napja újra nyilvánosságra hozták  a "boldogsági" listát, ami alapján Finnország az első helyen áll, így a legboldogabb országnak számít ezen a bolygón.

Képtalálat a következőre: „finland is the happiest”Elgondolkodtam azon, hogy milyen bátor dolog kijelenti, hogy melyik a legboldogabb ország, hiszen a boldogságnak rengeteg oldalát ismerjük, és véleményem szerint egyénenként különböző a boldogságunk tárgya is.
A boldogság belülről fakad, mondják. Szerintem is egy állapot inkább, aminek a kényelmét és mértékét viszont befolyásolják az anyagiak, a környezet, a történések mindaddig, amíg rá nem jövünk, meg nem tanuljuk, hogyan találjuk meg minden helyzetben ezt az érzést.

 "Könnyű azt mondani", hallottam már ezerszer.
 Könnyű életet élek. Amióta megérkeztem a Földre, nincsenek nagy problémáim. Nem éltem meg háborút, nem éheztem, mindig volt otthonom, szerető családom, barátaim, jó iskolákba járhattam, utazhattam.
  Minden okom megvan a boldogságra. Okom... nem szeretem ezt a kifejezést. Hiszen a boldogságnak nem egy okozatnak kéne lennie, hanem egy kiterjesztett gondolkodásnak.
 De nem véletlen, hogy sokan még hasonló  helyzetben sem érzik magukat teljesnek, boldognak, hiszen ez egy tanulási folyamat.

Szóval, ezek után a magvas gondolatok után tettem fel a kérdést, mi alapján gondolják az emberek, hogy Finnország a legboldogabb?

A 2019-es World Happiness Report szerint az alábbi országok számítanak bele a TOP 10 kategóriába:

  1. Finland (1)
  2. Denmark (3)
  3. Norway (2)
  4. Iceland (4)
  5. Netherlands (6)
  6. Switzerland (5)
  7. Sweden (9)
  8. New Zealand (8)
  9. Canada (7)
  10. Austria (12)
Magyarország a 62. helyen végzett idén.

A következő tényezőket is figyelembe vették a besorolás során: (a teljes listát sajnos nem találtam meg) 

- GDP személyekre lebontva

- szociális támogatás

-várható életkor

-döntések meghozatalának szabadsága 

-az állampolgár mennyire érzi az országot korruptnak

Viszont találtam egy cikket, amiben azt vitatják, hogy ha inkább olyan tényezőket vizsgálnának, amik az emberek érzéseire, érzelmeire kérdez rá,  és nem a jóléttel foglalkozik az adott országban, lehet teljesen más eredményeket kapnánk. 

Érdemes ezen elgondolkodni... 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Nincsenek rá szavak, de azért mégis leírom

Mikor elindultunk még a karácsonyi mézeskalácsoktól teli hassal Finnországba, azt gondoltuk, ez lesz a legnehezebb rész, nekivágni az útnak....