2019. március 30., szombat

Honvágy és Magyarország



Rengeteg módon és helyzetben érezhetjük át ezt a fogalmat.
Képtalálat a következőre: „honvágy” Kezdve az családtagokkal, barátokkal, háziállattal, szomszéd nénivel, vagy csak a néha zöldellő, néha a kiszáradás szélén álló szobanövénnyel otthon a szobában.

Személyes tapasztalatom az, hogy nem érzek hatalmas honvágyat, mert nagyon szép kis életem van itt kint, de márciusban el kezdtem írni egy listát, hogy mi az, amit majd csinálni szeretnék, ha hazaértem. Fejemben már majdnem teljes tervet készítettem, mikorra hívom össze a barátokat, milyen körutat teszünk majd Budapesten, Pécsen, és mikor ülök majd ki a Szabadság-hídra elfogyasztani egy jó kis fröccsöt. Egyre többször jut eszembe  a Túró Rudi, az Erős Pista és az Arany Ászok. Néha ráakadok bizonyos hírekre a közösségi portálokon otthonról, bár sajnos azt nem tudom megállapítani ,mi az igaz belőle.

Természetesen tudom, hogy nem annak van itt az ideje, hogy az otthoni kultúra miatt folyjon a nyálam, mert tapasztaltam belőle már éppen eleget. De az a tudat, hogy messze vagyok, napról napra közelebb hoz az otthonomhoz. Érdekes felfedezés, hiszen pont a fordítottját gondolná az ember.

Leírok pár érdekességet, mit hisznek a külföldiek általában Magyarországról:

                                                                                   1. Budapest

Képtalálat a következőre: „magyarország”Fővárosunk egyre népszerűbb lesz, és rengeteg embertől hallottam, hogy mindenképpen ellátogatnának oda. Nem is kevesen tervezik még Erasmus alatt innen Poriból az utat. Akinek meg már volt szerencséje megérezni a budapesti hangulatot, mosolyogva mesélnek róla. 


2. Bulgária

Nem egyszer történt már meg, hogy bolgár sportolók képeit mutogattak nekem és aztán meglepődtek, hogy fogalmam sincsen kik ők. És aztán rájöttek, hogy nem onnan jöttem...
Még nem fejtettem meg miért, de sokan összekeverik a szezon a fazonnal ezen a téren.

3. Mi ez a nyelv?

Akárhányszor beszélni, telefonálni hallanak magyarul, mindig az a reakció rá, hogy ez a nyelv nem is létezik, csak kitalálom a szavakat magamtól. A finnre is ezt mondják. Így többször megkaptam a kérdést, hogy akkor én értem-e a finn nyelvet, de megnyugtattam őket, hogy nem vannak egyedül, én sem értem, habár a kiejtés számunkra meglehetősen könnyebb.

4. Gulyás

Na, igen. Szerintem 2 kezemen meg tudom számolni, hányszor eszem egy évben gulyáslevest, de természetesen örök favorit a külföldieknek is.

5. Politika

Nagyon meglepődtem, amikor valaki Orbán Viktor nevét említette egy beszélgetésünk során. Nagyon, nagyon, nagyon meglepődtem....


Számomra az április lesz az a hónap, amikor rengeteg utazásban lesz részem, hihetetlen mennyi program gyűlt össze, így biztos lehettek benne, hogy érdekes bejegyzéseket olvashattok majd tőlem. 😍😎



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Nincsenek rá szavak, de azért mégis leírom

Mikor elindultunk még a karácsonyi mézeskalácsoktól teli hassal Finnországba, azt gondoltuk, ez lesz a legnehezebb rész, nekivágni az útnak....