2019. február 28., csütörtök

Stockholm - a hajóút

Kedves Olvasók!

Szeretném megosztani Veletek stockholmi kalandjaimat!

Képtalálat a következőre: „galaxy ferry”Mielőtt megtapasztaltam volna a finnországi városok hangulatát, tudat alatt az a kép élt bennem, hogy itt is ugyanaz fogad majd, mint eddig minden nagyvárosban. A fővárosoknak megvannak a szép épületeik, a történelmük, a régebbi korok hangulata, az "óváros" rész.  Na, ez volt az, amit nem találtam meg nagyon Helsinkiben sem, és más finn városban sem. Persze, ez mutatja leginkább, hogy Finnország 101 éve nyerte el függetlenségét, nem nagyon volt idejük építgetni kifejezetten a történelmüket, főleg abban a szegénységben és nyomorban, amiben élt ez a nép a világháborúk alatt.  😁 Budapest és Pécs
 után kis csalódás volt ez számomra.

A kis finn városok és Helsinki modern hangulata után ki voltam éhezve a történelmiségre. Ez volt az, amit most megtaláltam Stockholmban, már az első pillanattól kezdve otthon éreztem magam. 💓

Poriból busszal utaztam Turkuba, egy kikötővárosba, és ott töltöttem az estét Paulinánál, egy mexikói barátnőmnél, akit a lappföldi út alkalmával ismertem meg. Este elmentünk a közeli kollégiumba, ahol a többi erasmuszossal is találkoztunk és együtt iszogattunk, beszélgettünk. Csodák csodájára találkoztam egy magyar lánnyal, aki már  mesterét csinálja és ez a 3. Erasmusza. Először nem találtam a magyar szavakat, nehéz hirtelen átváltani a nyelveket.
 Aztán ellátogattunk egy szórakozóhelyre, ahol latin est volt, és rongyosra táncoltuk a cipőnket! Leszögeztem a buli előtt, hogy nem maradok sokáig, mert holnap korán megy a hajóm Turkuból Stockholmba, de természetesen ezt nem sikerült betartani. Így 2 óra alvással szálltam fel a hajóra. 😁
Képtalálat a következőre: „galaxy  ferry starlight bar”
Képtalálat a következőre: „galaxy  ferry inside”Összesen 11 óra hosszú az utazás Stockholmig, de a legtöbb ember félúton egy szigeten átszáll a visszafelé menő járatra. Mivel szombat volt, rengeteg család utazott, temérdek gyerek rohangált a fedélzeten, (amit én 2 óra alvással kicsit nehezen viseltem 😁) az összes étterem, ruhaboltok, tax free shop és a piano bar nyitva volt.

Általában hajó két végében szórakozóhelyek is találhatóak, kis színpaddal, fényekkel, napközben jazz élőzenével, bárral.  Kicsit úgy éreztem magam, mintha a Titanicon lennék. Szóval, az ember megtalálja a szórakozást ezeken a hajókon, de azért az egész napos utazás így is hosszú tudd lenni. Persze,  az étkezés árát a hajón  nem diák pénztárcához mérték, úgyhogy én csomagoltam magam kis szendvicseket az útra. :)

A kilátás gyönyörű a hajóról, egyszer a nyílt tengert látni az ablakokból, másszor sziklás szigetek mellett suhantunk el. A tenger nagy része jégtáblákkal tarkított volt, és a szárazföldön is még néhol volt hó.

A finneknél az a szokás, hogy amíg a gyerekek játszanak, élvezik a hajó utat, a szülők alaposan bevásárolnak alkoholból. Egy 24 dobozos sör pakkot majdnem 20 euróval olcsóbban lehet kapni a hajón, mint a boltokban és az egy literes vodkát is feleannyiért lehet megvenni. Ez azért nem kis különbség!

Természetesen van korlátozás a mennyiségre nézve, mennyit lehet bevinni az adott országba, de a pénztárosok nem nagyon foglalkoznak vele. Viszont óvatosnak kell lenni, mert a kijáratnál ellenőrizhetik a csomagokat.

Mivel ez napközbeni utazás volt, nem volt kötelező cabint foglalni, és így, hogy egyedül utaztam, elég borsos ára lett volna. A legolcsóbb cabint 4 személyre szól, így csoportos utazáshoz az ideális.

Este 8 körül megérkeztem, és vagy másfél órámba telt mire megtaláltam a hostelünket az óvárosban, Gamla Stan szigetén. Egy négy személyes, 2 emeletes ágyas koedukált szobában voltam, egy orosz, egy olasz és egy lengyel fiúval, akik az első pillanattól fogva nagyon kedvesek  és nyitottak voltak.

Tettem egy gyors sétát a környéken, és teljesen lenyűgözött a város. 💙

Következő bejegyzésemben többet olvashattok Stockholmról! Szép napot Mindenkinek!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Nincsenek rá szavak, de azért mégis leírom

Mikor elindultunk még a karácsonyi mézeskalácsoktól teli hassal Finnországba, azt gondoltuk, ez lesz a legnehezebb rész, nekivágni az útnak....