2019. március 3., vasárnap

Stockholm 2.0

Első stockholmi éjszakám után energikusan ébredtem, tele a felfedezés vágyával.
Képtalálat a következőre: „stockholm”

A lányokkal megbeszéltük, hogy amíg ők elkészülnek, én a napot egy közeli kávézóban kezdem.

Úgy érzem, rátaláltam egy új szokásra, egy kis szeánszra az utazások alatt. Egy reggeli kávé egy hangulatos helyen nagyon sok mindent megmutat a város életéből. Ajánlom Nektek is, mielőtt belevetnétek magatokat a nézelődésbe, üljetek le egy fél órácskára, és nézzetek körbe.

Figyeljétek meg az embereket, kik töltik ott a reggelt veled? Fáradtnak látszó utazók, párocskák, akik le sem tudják venni egymásról a tekintetüket, vagy jól öltözött ügyvédek, üzletemberek akik a hosszú nap előtti megbeszélésüket tartják? Rettegnek attól, hogy lelocsolják kávéval  féltett jegyzeteiket, naplóikat, de ettől függetlenül mégis mindent kiterítenek az asztalra.

A fenséges és méregdrága kávé után indultunk neki a napnak. Nem akartunk költeni a közlekedésre, ezért mindenhova sétáltunk, ami egy nagyon jó döntés volt, hiszen Stockholm minden egyes kis utcácskájában áll valamilyen szép épület, egy  kedves kis boltocska, vagy egy tiszteletet parancsoló templom.

Nem volt könnyű eligazodni a városban először, mivel Stockholm városát 14 sziget alkotja. A sok híd és átjáró között bizony könnyen eltévedhet az ember. A szigetek között még fagyos volt a víz, jégtáblák úsztak rajta. Szerencsére gyönyörű időnk volt, sütött a nap, szinte éreztem a tavaszt a levegőben.

Képtalálat a következőre: „stockholm”Dél felé meglátogattuk a város egyik kilátó pontját, ami az egyik szigeten helyezkedik el, és rálátni az egész városra. Fújt a szél rendesen, de minket nem tántorított el attól, hogy ebben a gyönyörű környezetben fogyasszuk el szendvicseinket.  🌞🌅 Fel voltunk készülve mindennel, hogy a lehető legjobban megőrizzük diákpénztárcánk épségét.

Még az utazás előtt megnéztem Couchsurfingen az ebben az időpontban tartandó eseményeket, és minden vasárnap tart ez a társaság egy közös Fikat, vagyis a svéd kávészünetet. Úgy gondoltam, miért is ne csatlakoznánk mi is, hiszen mi ezen keresztül  ismertük meg egymást.

Rengetegen gyűltek össze, vagy 25 ember a világ különböző pontjairól.  Indiából, Taiwan-ból, vagy csak innen Svédországból.
A Fika után áthelyeztük székhelyünket egy sörözőbe, ahol egy-egy ital társaságában folytattuk a beszélgetést, gyakorlatilag mindenről. Először meglepődtem azon, mennyire közvetlen itt mindenki mindenkivel, és a társaság nagy része itt él Stockholmban, így egy baráti társaság alakult ki közöttük a találkozókon keresztül. A társaságban egy magyar sráccal is találkoztam, aki orvostan hallgató Szegedről. Vicces volt, amikor elkezdtünk angolul ismerkedni, utána meg mindketten rájöttünk, hogy folytathatjuk magyarul is a mondandónkat. 😃

Összességében nagyon meglepő volt azt tapasztalni, hogy egyedül indultam el és már az első napon rengeteg ismerősre tettem szert. Csak annyit kellett tennem, hogy nyitottabb legyek, és érdeklődő mások felé. 💓 Ha tehetitek, Ti is utazzatok így, teljesen más értelmet nyer, mint csak kipipálgatni népszerű turistahelyeket az útikalauzban.
Képtalálat a következőre: „stockholm”