2019. április 29., hétfő

Riga-riga-riga

Ez az április tömve volt utazással, Stockholm, Szentpétervár, Lahti, Riga és Tallinn.

Tegnap érkeztem meg a legutóbbi körutunkról, ami Rigát és Tallinnt foglalta magába. Már vagy másfél hónappal ezelőtt leszerveztük az egész utazást mindennel együtt, hogy minél olcsóbban jöhessünk ki belőle, hiszen már közeledik az Erasmus mobilitásunk vége, ami a pénztárcánk üresedését is jelenti egyben.

Április 24-én indultunk neki az útnak, Poriból Helsinkibe tartó buszon döcögtünk egy kellemes 4 órát, mert valaki elfelejtette lecsekkolni, hogy nem rögtön Helsinkibe megy, hanem tesz egy kis kerülőt, és először Turkuba látogat a busz. De nem vette senki se nagyon a szívére, hiszen nem rohantunk sehova.

Helsinkiből áthajóztunk a tengeren Tallinnba, és a hét legjobb döntése volt, hogy folytattuk utunkat rögtön Rigába. Már benne voltunk az utazás ritmusában.
 Ez még plusz 4 óra volt, viszont ezen a buszon mindenünk megvolt, amire szükségünk lehet ilyen utazás alakalmával.
Wifi, WC, tölteni is lehetett a telefont, sőt még az előttünk lévő ülések támláján kis kijelzőn vagy 200 film  és zeneszám közül lehetett választani. Máig nem sikerült megfejteni, hogy miért, de a zenestílusok között ott lapult egy Russian Hits mappa is. Leteszteltük, és tényleg megérdemli a külön besorolást. 😁

Megérkeztünk úgy este 11 körül a hostelünkbe, amiről tudni kell, hogy 5 euró/fő/éj volt, és ezzel mindent elmondtam. Nem voltak nagy elvárásaink, fiatalok vagyunk, diákok, kellenek az ilyen tapasztalatok is. És tényleg voltak érdekes pillanatok, de összességében tábori hangulat volt, a különbség az, hogy teljesen idegenekkel egy szobában. Így párnám alatt a pénztárcámmal aludtam egy nagyon jót, csak az volt kicsit kellemetlen, amikor arra keltem, hogy egy kopasz 60 fölötti krapek a sörös üvegeit dobálja be a fémszekrénybe.

Első napunk Rigában csodálatos volt! Teljesen lenyűgözött, hogy tavasz van, már nem csak rügyeznek a fák, hanem leveleket is bontanak, a madarak szinte felrobbantják a parkokat olyan hangosan csicseregnek. És a virágok!!! Amikor a levegőben érezni a tavaszt 💓💚💙

Bebarangoltuk az óvárost, ami egy elég népszerű jellegzetessége a balti országoknak. Minden városközpontban kell lennie egy ilyen szűk utcácskákkal átszőtt régi épületekből álló negyednek, aminek olyan megnyugtató és felszabadító hangulata van egy melegebb nyár közeli estén.

Kipróbáltuk a Canal tour-t, ami a belvárost keresztező folyócskán való hajókázást jelentette, majd kimentünk a Daugava névre hallgató folyóra is. Tudom, hogy ezt mondtam Szentpétervárra is, de ez a város  megint csak hasonlít Budapestre. Hihetetlen széles folyóját  5 híd szeli át, és egy nagy sziget helyezkedik el a közepén.

Nem voltunk felkészülve ruhatárilag, se lelkileg arra, hogy 20-21 fok lesz ebben a városban, hiszen 2 hete Finnországban még hóban bicikliztünk át a városon.  Így el tudjátok képzelni, mennyire lefárasztott minket a meleg és a nap.  A sok séta és városnézés után csak lógattuk a lábunkat a folyóparton, és élveztük a napsütést, és biztosak voltunk abban, hogy úgy leégünk majd, mint a grillcsirkék a sarki gyorskajáldában.

Délután találkoztunk Adriannal, aki még az oroszországi utunk alkalmával ismertünk meg, és együtt folytattuk a barangolást. Meglátogattuk a városi piacot, ahol elképesztően olcsón epret vettünk, és azt is megtudtuk, hogy Riga népességének több mint 60%-a orosz. Hmm... Eddig azt hittem, hogy a lett nyelv ennyire hasonlít rá, aztán most rá kellett jönnöm, hogy valószínűleg csak oroszok beszélgettek mellettem.

Büdösek, zavarosak, de nemzeti kincsek - a világ legkülönlegesebb italaiEgy gyors zuhany, pihenés a hostelban az este előtt, amit egy kis lett étteremben kezdtünk. Majd átsétáltunk egy bárba, ahol kipróbáltuk a Black Balsam nevű italt, ami számomra nem volt ízletes. Mintha összekeverték volna a legolcsóbb vodkát és a Jägert. Nem álltam messze a megoldástól, mert utána kerestem pontosan miből is készül ez az ital.

"Rigában, Lettország fővárosában élt és tevékenykedett a 18. században bizonyos Abraham Kunze patikus, aki a hosszú téli esték mélabúját azzal ütötte el, hogy a rendelkezésére álló életelixíreket gyógynövényekkel kevergette, majd az egészet felöntötte jó minőségű vodkával, amiből nem volt hiány arrafelé akkoriban sem. Az elképzelése és a kísérletei nem voltak hamvába holtak, hiszen a vodka remek alapja mindennemű likőrnek és koktélnak, és 1752-ben levédette és piacra dobta a Rigai Fekete Balzsamot (Rīgas Melnais Balzams), 38 évvel megelőzve a mi Unicumunkat. " (nlcafe.hu)

Ha valaki tervezi, hogy megcsinálja a Riga-Tallinn utat, egy tippet osztanék meg a szerencsésekkel. Rigában nem tanácsos csapvizet inni, azt mondják, valamilyen baktérium lappang a csatornákban. Illetve itt olcsóbb az alkohol. Mondjuk Finnországhoz képest majdnem minden olcsóbb. 😁😄

Másnap délelőtt bevásároltunk hűtőmágnesből, és kulcstartókból, majd Adrian ajánlatát szem előtt tartva, ellátogattunk a vonattal 40 percre lévő strandra.

Álmomban sem gondoltam volna, hogy a tengerparton fogok  napozni tavasszal. Hatalmas strand terült el előttünk, és egy kis séta és cigánykerekezés után leheveredtünk a homokba, és aludtunk egy jót. 2 nap alatt 2 évszakot ugrottam az évben. A télből a tavaszba, majd a nyárba.

A következő bejegyzésemben megismerkedhettek Tallinnal. Addig is kitartást a közeledő vizsgaidőszakhoz minden kedves hallgatótársamnak!